loading...
سایت رسمی هواداران حمید عسکری
بنر سایت خاص عسکری
آخرین ارسال های انجمن
الیاس بازدید : 603 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)

آلبوم “انرژیک” حمید عسکری در راه انتشار…

گفت و گو با حمید عسکری،خواننده ای که به تازگی عرصه بازیگری را تجربه کرده 

+ اجرا در لندن و برگزاری تور کنسرت در آمریکا

+ حضور شهاب اکبری، پوریا حیدری، کوشان حداد و مسعود جهانی در بخش تنظیم آلبوم جدید

چندماهی است حمید عسکری فعالیت موسیقایی خود را بیشتر کرده است و با وجود فعالیتش در سینما، کارهای آلبوم جدید خود را پیش می‌برد و پس از گذشت تقریبا یک سال از انتشار آلبوم «خوشبختی» در تدارک انتشار پنجمین آلبوم خود با همکاری‌های جدید و کمی تغییر است. تا چند هفته‌ی دیگر حمید عسکری را در پرده‌ي نقره‌ای و با فیلم «شانس، عشق، تصادف» خواهید دید و همزمان با این اتفاق در نهم بهمن ماه، کنسرتی متفاوت با اجرای قطعات جدید از آلبومش را در نمایشگاه سالن میلاد روی صحنه می‌برد.

 

 

در مورد برنامه‌تان برای کنسرت بهمن ماه توضیح دهید؟

تقریبا کارهای آلبوم جدید‌مان تمام شده است و به غیر از برنامه‌های نرمالی که برای کنسرت‌ها داریم در این اجرا از چند قطعه آلبوم جدید رونمایی خواهیم کرد.

 

تک آهنگ‌هایی که اخیرا منتشر کردید، اجرا خواهید کرد؟

بعید می‌دانم قطعه‌هایی که در این دوماه اخیر منتشر کردیم، بخواهیم اجرا کنیم؛ به‌دلیل این‌که تعداد قطعه‌ها زیاد شده‌ است و نمی‌توانیم تمام آن‌ها را اجرا کنیم اما برای کنسرت بهمن ماه یکی، دو قطعه منتشر و آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.

 

برنامه‌ای برای اجرای کنسرت در خارج از ایران دارید؟

یک اجرا برای عید نوروز در لندن داریم و یک اجرا در حوزه‌ی خلیج فارس خواهیم داشت و اگر مشکلی پیش نیاید، انشاا… برای بعد از عید نوروز، تور کنسرت در آمریکا را برای دومین بار خواهیم داشت.

 

در مورد تیتراژ سریال رخصت(قطعه خدایا) بگویید.

پیشنهاد از طرف تهیه کننده‌ی سریال داده شد و زمان کمی برای آماده کردن کار داشتیم. این کار را در فضایی که از فضای کاری من دور بود، انجام دادیم اما بدم نیامد تجربه‌ای متفاوت‌تر داشته باشم.

 

خیلی از طرفداران شما به ضعف در ترانه اشاره کرده بودند؛ دلیل انتخاب این ترانه چه بود؟

ترانه را خود سازمان صداو سیما در اختیار ما گذاشت و خودشان تاکید روی این ترانه داشتند. نکته‌ی‌ دیگر، نداشتن زمان کافی بود. من همیشه تاکید می‌کنم انتخاب ترانه با خودم باشد اما در این کار، ترانه مجوز گرفته بود و فرصت جایگزینی ترانه‌ی جدید را نداشتیم.

 

شخصا سریال رخصت را ندیدم اما آن‌طور که شنیده‌ام  گویا فضای ترانه به فضای سریال و ایام سوگواری منطبق بود. ترانه خیلی متفاوت بود و بازهم تاکید می‌کنم ترانه‌ای نبود که من بخواهم انتخاب کنم اما یک چالشی داشت و آهنگ‌سازی روی ترانه دشوار بود. واژه‌هایی که در ترانه استفاده شده بود، برای کاری که من بخواهم اجرا کنم، خیلی دور از ذهن بود اما من از ترانه بدم نیامد و چون انتخاب ترانه با من نبود، خیلی نمی‌توانم از آن دفاع کنم.

 

تولید آلبوم جدیدتان به پایان رسیده است؟

تقریبا عمده‌ی کارهای آلبوم تمام شده است و ما در مرحله‌ی میکس هستیم. وقتی یک آلبوم به مرحله‌ی میکس می‌رسد، یعنی کارهایش تمام شده است و انشاا… طی یکی، دو هفته‌ی آینده نهایی خواهد شد.

 

با چه کسانی همکاری کردید؟

در قسمت ترانه با «امیر بذرافشان»، «علی ایلیا»، «کاظم موسوی»، «علی بحرینی»، «امیر بامشاد» و «علی عباسی» همکاری کرده‌ایم و آهنگ‌سازی‌ها را خودم برعهده داشتم و در قسمت تنظیم «شهاب اکبری»،« پوریا حیدری»، «کوشان حداد» و «مسعود جهانی» حضور دارند.

 

خودتان به عنوان ترانه‌سرا در آلبوم حضور نداشتید؟

ترانه‌ی یک قطعه را خودم سروده‌ام.

 

چرا دوباره کار آهنگ‌سازی را خودتان برعهده داشتید؟

خیلی برایم راحت‌تر است دوست دیگری برایم آهنگ‌سازی کند کما این‌که در این آلبوم از آهنگ‌سازان دیگر نیز استفاده کرده‌ام. یک قطعه را «حسین قربان‌پور» و یک قطعه را «شهاب اکبری» آهنگ‌سازی کرده است اما عمده‌ی کارها را خودم برعهده دارم؛ دلیل اصلی‌اش این است که من استایلی دارم که فرم خاصی از موسیقی را شامل می‌شود و وقتی فرد دیگری برای شما آهنگ‌سازی می‌کند از آن فرم خارج می‌شوید و دیگر موسیقی من نمی‌شود و موسیقی فرد دیگری می‌شود، ضمن این‌که متاسفانه یکی از نقاط ضعف موسیقی پاپ کشور ما، بخش ملودی و آهنگ‌سازی است و خیلی محدود هستند کسانی که کار آهنگ‌سازی انجام می‌دهند.

 

در آلبوم جدید، تغییری در سبک و فضای کاری‌تان داشتید؟

آلبوم «خوشبختی» نسبت به دیگر آلبوم‌های من یک تغییر فضای کلی داشت. در این آلبوم هم سعی کردم این تغییر فضا را داشته باشم در حدی که آلبوم، تکراری نشود به دلیل این‌که مردم وقتی آلبوم را تهیه می‌کنند، دوست ندارم بگویند شبیه کارهای قبلی است. تمام تلاش‌مان این بوده که در آهنگ‌سازی و تنظیم کارها طوری عمل کنیم که این تکرار شامل حال ما نشود.

 

قطعه‌ها اسلو (Slow) است؟

تفاوتی که این آلبوم با آلبوم «خوشبختی» دارد، این است که این آلبوم “انرژیک‌تر” است.

 

اسم آلبوم و تاریخ انتشار مشخص شده است؟

فکر نمی‌کردم انتخاب نام آلبوم آن‌قدر سخت باشد و هنوز نامی انتخاب نکردیم. باید مجوز‌ نهایی صادر شود اما برنامه‌ریزی ما برای اواخر بهمن‌ماه یا اوایل اسفند ماه است.

 

در آلبوم‌هایی که اخیرا منتشر کرده‌اید، کدام‌یک نظر شما را جلب کرده است؟

آلبومی نبوده که به‌صورت کلی نظر من را جلب کند اما تمام این آلبوم‌ها، قطعه‌هایی داشتند که خوب است اما این‌که بگویم آلبومی به طور کل نظرم را جلب کرده باشد، وجود نداشته است.

 

روند موسیقی را با توجه به ورود خوانندگان غیرمجاز به عرصه‌ی مجاز موسیقی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خیلی خوب است و به آن‌ها خوش‌آمد می‌گویم و برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم. به هر حال فکر می‌کنم باید بیش از این خواننده‌ی جدید معرفی شود. روند ورود خوانندگان خوب و درجه یک به موسیقی ما کند است. در تمام دنیا تعداد خوانندگانی که معرفی می‌شوند، بیشتر است. یک جمعیت هفتاد میلیونی نباید پانزده خواننده‌ی درجه یک داشته باشد بلکه حداقل باید سی تا چهل خواننده‌ی مجاز داشته باشد.

 

از دنیای بازیگری بگویید؛ به کجا رسید؟

ما دوکار داریم؛ یکی «دو دوست» به کارگردانی محمد بانکی و دیگری «شانس، عشق، تصادف» به کارگردانی آرش معیریان که آنونس فیلم «شانس، عشق، تصادف» در سینماها درحال پخش است و به عنوان برنامه بعدی سینماها اعلام شده است اما فیلم «دو دوست» برای سال آینده اکران می شود. چند پیشنهاد جدید دیگر هم داشتم اما نپذیرفتم، چون سینما برایم جدی نیست و کار اصلی‌‌ام موسیقی است و اگر پیشنهادی را دوست داشته باشم، انجام می‌دهم و تعهدی برای انجام این کار ندارم.

 

به‌نظر شما در کشور ما مخاطبان سینما بیشتر است یا موسیقی؟

به‌نظر من با یک اختلاف فاحش، مخاطبان موسیقی بیشتر است و مردم بیشتر موسیقی را دنبال می‌کنند تا سینما را و استقبال‌شان از موسیقی به مراتب بیشتر از سینماست.

 

فکر می‌کنید چقدر توانستید در بازیگری موفق باشید؟

به‌هر حال اولین تجربه‌ام است. کار بازیگری بسیار مشکل و فنی است و من به‌عنوان کسی که تجربه‌ای در این زمینه نداشته است، هیچ ذهنیتی ندارم و اصلا فیلم «شانس، عشق، تصادف» را ندیده‌ام؛ یعنی جرات نکرده‌ام ببینم و دوست دارم آن را با مردم در سینما ببینم.

 

حرف پایانی…

تشکر می‌کنم از شما و تمام رسانه‌هایی که در این سال‌ها به من کمک کردند و تشکر ویژه دارم از مخاطبانم که پیگیر کارهای من هستند.

 

 

 

 

تهیه و تنظیم: مریم رفایی

 

انتهای گفت و گو/

منبع: مجله 7روز زندگی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین قطعه البوم از عشق؟
    تبلیغات
    پیج اینستاگرام سایت
    نرم افزار اندروید سایت

    ستاد ساماندهی کشور

    سایت خاص عسکری در تاریخ 28 اردیبهشت 94 در سایت ستاد ساماندهی کشور ثبت شد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 925
  • کل نظرات : 279
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 711
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 442
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,734
  • بازدید ماه : 7,068
  • بازدید سال : 36,922
  • بازدید کلی : 1,547,014
  • تبلیغات

    صفحه فیسبوک حمیدعسکری

    کنسرت های اینده

    برنامه کنسرت های اینده
    تبادل لینک