loading...
سایت رسمی هواداران حمید عسکری
بنر سایت خاص عسکری
آخرین ارسال های انجمن
الیاس بازدید : 308 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

گفت و گو با حمید عسکری خواننده پر کار و محبوب پاپ

بدون موسیقی نمی شود رفت سفر

 عکس روی جلد : حامد کریم زاده

قبل از گفت و گو با حمید عسکری فکر می کردم  باید با یکی از ستاره های کم حوصله موسیقیپاپ روبرو شوم که با ژستی گرفته و نگاه های مداوم به ساعتش مصاحبه را به کامم تلخ کند .اما حمید عسکری اخلاقش خیلی جنوبی است. گرم و خوش مشرب و فروتن . بی ادعاستاما ادعا می کند پایه سفر است و در سفر همیشه احتیاط را اصل اول و آخر می داند. در حینگفت و گو متوجه می شوم که آدم خوش سفری است . راه حل های خوبی هم برای  لذت بردنبیشتر از سفر دارد و فکر می کند سال 94 هم سال بهتری برای همه ایرانی ها خواهد بود .عسکری متولد آبادان و بزرگ شده فولاد شهر اصفهان است و به شیراز هم زیاد رفت و آمد می کنداما با این حال شمال را جور دیگری دوست دارد.

شما آدم خوش سفری هستید یا نه ؟
من کلا دو تفریح بیشتر ندارم یکی دیدن فیلم و دیگری سفر رفتناست. به دلیل شغلم خیلی. سفرمی روم.برای برگزاری کنسرت هایم خیلی از جاهای ایران رفته ام. اما باز هم زمان هایی کهگرفتاری حرفه ای ندارم یکی از تفریحات و علاقه مندی هایم سفر است . درباره اینکه خوش سفرهستم یا نه هم باید دوستان و خانواده ام نظر بدهند اما خودم فکر می کنم هستم.
سالی چند سفر غیر کاری می روید؟
راستش انقدر سفرهای کاری ام در سال زیاد است که سفر های غیر کاری ام محدود به یکی دو بارشمال رفتن یا رفتن به کیش در سال است .
سفری هست که از کودکی در ذهنتان مانده باشد ؟
جد پدری من اصالتا اهل فارس هستند به همین دلیل بیشتر بستگان ما آنجا زندگی می کنند . دربچگی هم بیشتر سفرهایمان به شیراز بوده است. اولین باری که در کودکی رفتیم حافظیه خیلیبرای من خاطره انگیز بود . سن من کم بود فضای آنجا را زیاد نمی توانستم درک کنم اما به عنوانیک بچه آن سفر برایم طعم خاصی داشت .
تعریف سفر خوب از نظر شما چیست؟
به نظرم سفر خوب یعنی سفر زمینی! سفرهای هوایی فقط مقصد را می بینید زیاد نمی چسبد.در سفرهای زمینی به دلیل اینکه شما بارها توقف می کنید و از مسیر و جاذبه های مسیرلذت می برید دلنشین تر است . به نظر من مسیر کم از مقصد ندارد و در مسافرت مسیر خیلیاهمیت دارد.
با این تعریف همسفر خوب چه کسی است؟
همسفر خوب یعنی کسی که صبور باشد چون مسافرت سختی های خودش را دارد باید توقعبالایی نداشته باشد.کلا آدم در سفر باید توقعش را کم کند تا هم به خودش هم به خانواده اشخوش بگذرد . همسفر خوب باید پایه باشد . با جمع همراه باشد و در برابر تصمیماتی که جمعمیگیرند ساز مخالف نزند.
عادت های بد سفرت چیست بد غذا هستید یا جای خواب برایتان مهم هست؟
نه من آدم پایه ای هستم در سفر خیلی اهل این وسواس ها نیستم روی زمین هم حاضرم بخوابم.
شما کوله ای زیر تختتان دارید که هر وقت اراده کردید بزنید به جاده؟ منظورم این است که برایسفر رفتن چقدر سبک  و سنگین و برنامه ریزی می کنید؟
اگر کنسرت نداشته باشم و گرفتاری و کاری نباشد آدمی هستم که خیلی سریع مقدمات سفررا فراهم می کنم.یعنی در لحظه تصمیم می گیرم و میروم سفر.
ایران اقلیم ها و آب و هوای متفاوتی دارد  بیشتر به کدام یک از این اقلیم ها علاقه دارید و برایسفر رفتن آنها را در اولویت قرار می دهید .دریا . کویر .جنگل و کوه . ..؟
من عاشق شمالم طبیعت و کوه جنگل و دریا در کنار هم حال من را خوب می کند به شکل غریبیزیباست.هرکسی سفر به شمال را دوست دارد به خاطر همین طبیعتی است که به نظر منشاهکار است .
وسیله نقلیه  سفر رفتن تان چیست ؟
برای سفر های شخصی فقط از ماشین خودم استفاده می کنم و لا غیر! خودم رانندگی می کنم.
راننده خوبی هستید؟
نمی توانم بگویم راننده خوبی هستم یا نه!اما می توانم بگویم راننده محتاطی هستم.اگر خودم راچشم نزنم البته!
تا حالا پیش آمده که در سفر حادثه ای برایتان رخ داده باشد؟
خدارو شکر نه. نه برای خودم و نه برای همسفرانم!
پس سرو کارتان به بچه های هلال احمر نیفتاده است؟
نه ولی خب دیده ام که امدادگران در جاده ها حضور دارندو زحمت می کشند.
بیشتر دغدغه تان در سفر های کاری تان چیست؟ به اینکه هتل تان چند ستاره است . یا غذاچیست چقدر اهمیت می دهید؟
به مسائلی که روی کارم تاثیر دارند اهمیت می دهم.مثلا اگر پرواز تاخیر داشته باشد خب بهتست صدای سالن نمی رسم در نتیجه کیفیت کارمان را تحت تاثیر قرار می دهد ولی اینکه دغدغهغذا داشته باشم نه برای من زیاد مهم نیست.کلا آدم شکمویی نیستم!
اگر فقط یک کوله بخواهید برای سفر بردارید توی  آن چه چیزهایی با خود می برید؟
حتما یک موزیک پلیر می برم ! بدون موسیقی نمی شود رفت سفر!
اگر یک آلبوم موسیقی هم بخواهید توی این کوله بگذارید چه ؟
آلبوم " دیوار " گروه پینک فلوید را می گذارم.
کتاب چه؟
وقتی سن وسالم کمتر بود کتاب بیشتر می خواندم ولی الان فیلم جای کتاب را برای من پر کردهبا این زمان محدود فراغتی که دارم  فکر می کنم دیدن فیلم های خیلی خوب می تواند معادل خواندنیک کتاب خوب باشد .البته این طنز من است و کتاب را نمی شود حذف کرد.
بهترین شهر ایران را برای زندگی کجا می دانید؟
اگر منظورتان زندگی حرفه ای باشد برای من تهران  بهترین است.چون همه چیز اینجا مهیاستاما زندگی شخصی ام را بخواهم بگویم دوست دارم در یکی از روستاهای شمال زندگی  کنم.چونمن خیلی طبیعت را دوست دارم به همین خاطر همه روستاهای شمال باب دل من هستند. روحیاتخودم هم جوری است که می توانم راحت در روستا زندگی کنم.به خاطر آدمها و طبیعتش که بکرترو شاداب تر هستند. اگر به شهرنشینان برنخورد باید بگویم روستایی ها خیلی دلنشین ترند.
سفرهایتان بیشتر خانوادگی است یا با دوستان به قول معروف مجردی؟
خب من متاهلم و سفرهای غیر کاری ام تماما خانوادگی است .
چقدر آدم صبوری هستید در سفر؟ اهل غر زدن هستید یا نه؟
صبور هستم و الان که به سوال اولتان بیشتر فکر می کنم. می بینیم که آدم خوش سفری هستم!
ارتباط شما با محیط زیست چگونه است؟سعی می کنید با طبیعت بده بستان داشته باشید؟منظورتان این است که از موسیقی طبیعت لذت ببیرید و خودتان را با آهنگ و ریتم یک رودخانههماهنگ کنید یا سکوت را در شب درک کنید؟
این چیزی که شما می گویید الان که به ان فکر می کنم مثل یک رویا می ماند. آرزویم این است کهبتوانم تا این حد به طبیعت نزدیک شوم و از آن لذت ببرم. اینکه می گویم مسیر کم از مقصد نداردهمین است. وقتی شما کنار یک جاده چشمه ای را کشف می کنید و می روید می نشینید کنار آنو به صدای آن گوش می دهید یا صدای پرندگان  را در کوه با دقت گوش می کنید ...این چیزهاستکه سفر را لذت بخش می کند  گرنه مقصد که همیشه در دسترس است.
بهترین سفری که تا حالا رفته اید؟
بهترین سفرم سفر به سنندج بوده است.پارستا برای کنسرت رفته بودم اما دوستانی داشتم کهما را بردند طبیعت باید بگویم کردستان یکی از تمیزترین آب و هوای دنیا را دارد . یک چیز دیگریاست.
جایی هم بوده که دوست داشته باشید بروید آنجا اماهیچ وقت نشده؟
بله واگر بگویم باورتان نمی شود! تخت جمشید! همه فامیل های ما شیراز زندگی می کنند و منبارها رفته ام به این شهر اما پیش نیامده که بروم تخت جمشید را ببینم! نمی دانم چرا تا حالاقسمت نشده  . باید یک بار حتما بروم.
اگر بخواهید به یک نفر توصیه کنید که همسفر خوبی باشد چه توصیه ای می کنید؟
صبور و پر حوصله باشد . همین!
سالانه چندین هزار نفر در جاده های ایران کشته می شوند که اتفاقا بیش از هزار نفر این کشته هادر همین تعطیلات عید نوروز است . چرا این حجم از تلفات را باید در مسافرت آن هم در بهترینروزهای سال شاهد باشیم؟
من منتظر این سوال بودم آدم می رود مسافرت که لذت برود . خوش بگذراند روحیه اش تازه می شودنه اینکه برود و داغدار برگردد و تا آخر عمر داغ یک عزیز را  به دوش بکشد! خب طبیعی است کهترافیک و حجم ماشین ها در عید زیاد است . وقتی می بینید یک ماشین از روبرو ممکن استبیاید و او و خانواده اش را از بین ببرد ؟ کجا دارد می رود؟ مگر نیامده مسافرت لذت ببرد؟ خب ازهمین جاده لذت ببرد.آهسته برود و مناظر را نگاه کند . این همه عجله برای چیست واقعا ؟آیا هدف سفر زود رسیدن است؟ خانواده ها باید به راننده فشار بیاورند که تند نرانند . سبقت بی جانگیرد . به جای اینکه یک ساعت بیشتر از مسیر لذت ببرید. دلیل همه این تلفات تاسف بر انگیزسبقت و عجله کردن های بی مورد است.
پیشنهاد شما برای این ساعت های ماندن در ترافیک چیست؟
اول اینکه من یک توصیه دارم. برای طول مسیر می توان موسیقی های مختلف از قبل آماده کرد.برایجاهایی که ترافیک بیشتر است باید موسیقی آرام تر و با ضرب کمتر استفاده کنید چون وقتیموسیقی ضرب تند داشته باشد دوست دارید  گاز بدهید و تند برانید. اما توصیه جالب ترم این استکه در چنین مواقعی رادیو گوش کنید . چون هم  در مسافرت از اخبار جاده ها مطلع می شوید و همموسیقی های آرام تر پخش می کند . من از مسافران نوروزی خواهش می کنم  طبیعت را کثیف وآلوده نکنند . این کشور متعلق به ماست . این جاده ها برای لذت بردن است . وقتی طبیعت راکثیف می کنیم و آشغال میریزیم اولین کسی که ضرر می کند خود ما هستیم . در همه جای دنیاآشغال نریختن در طبیعت به عنوان یک فرهنگ جا افتاده است . ولی متاسفانه در ایران هنوز خیلیباید روی این موضوع کار کنیم . کاری کنیم  که کسی که بعد از ما می آید به اندازه ما از طبیعت لذت ببرد.
سال 93 برای حمید عسکری چطور بود؟
سال خوبی بود . جدا از کنسرت هایم دو فیلم سینمایی بازی کردم یکی از آنها در حال اکران استو یکی دیگر هم به زودی اکران خواهد شد .آلبوم جدیدم هم در این سال تقریبا کارهایش تمام شده کهدر سال آینده منتشر خواهد شد .
سال 94 را چگونه می بینید؟
نمی دانم چرا احساس میکنم سال آینده سال بهتری خواهد بود . امیدوارم شرایط اقتصادی بهتر شودو مردم از زندگی خود بیشتر لذت ببرند و آرامش بیشتری داشته باشند. در پایان هم از همهزحمتکشان هلال احمر ایران قدر دانی می کنم که در ایام نوروز که همه مردم در مسافرت و درکنار خانواده هایشان هستند باید برای سلامتی و آرامش مردم در جاده های سراسر کشور حضورداشته باشند . برایشان آرزوی سلامتی می کنند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین قطعه البوم از عشق؟
    تبلیغات
    پیج اینستاگرام سایت
    نرم افزار اندروید سایت

    ستاد ساماندهی کشور

    سایت خاص عسکری در تاریخ 28 اردیبهشت 94 در سایت ستاد ساماندهی کشور ثبت شد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 925
  • کل نظرات : 279
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 711
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 388
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,680
  • بازدید ماه : 7,014
  • بازدید سال : 36,868
  • بازدید کلی : 1,546,960
  • تبلیغات

    صفحه فیسبوک حمیدعسکری

    کنسرت های اینده

    برنامه کنسرت های اینده
    تبادل لینک