loading...
سایت رسمی هواداران حمید عسکری
بنر سایت خاص عسکری
آخرین ارسال های انجمن
الیاس بازدید : 229 سه شنبه 01 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

گفت و گو با حمید عسکری

شب و روزم بر عکسه!

حتما در زندگی تان با آدم هایی برخورد کرده اید که تک بعدی هستند و زندگی را تنها از یکزاویه می بینند و دوست دارند زندگی شان تنها روی یک مدار بچرخد .خب در این بین کسانیهم هستند که دو بعدی اند و می توانند با خط کش زندگی شان را به دو قسمت مساویتقسیم کنند. یکی از این افراد حمید عسکری است .کسی که معتقد است زندگی اش را بهدو بخش به یک اندازه لذت می برد. احتمالا به خاطر همین عشق و علاقه بود که تصمیم گرفتکه بازیگر شود تا مبادا قسمت فیلم زندگی اش در مقابل موسیقی کم بیاورد. تماس هایزیادی از سوی طرفداران او داشتیم مبنی بر گفتگو با این بازیگر و خواننده خوش صدا ...با او پیرامون زندگی روزمره اش شب بیداری ها فیلم و کتاب های مورد علاقه اش حرف زدیم باما همراه شوید

 * نگار حسینی *

شب برای ما جایگزین روز شده!

جنس زندگی اهالی موسیقی معمولا با عموم مردم متفاوت است. اکثر آنها شب ها بیدارند وصبح ها تا ظهر می خوابند .این موضوع باعث می شود که زندگی اکثر آنها ریتمش از حالت عادیدور شود اما چاره ای نیست.چون کار موسیقی به شدت حسی است و برای خلق یک قطعههنرمند احتیاج پیدا می کند تا در سکوت و خلوت کار کند و در این شرایط شب با آن سکوتعمیقش بهترین زمان برای کار کردن آنها به حساب می آید به همین خاطر بیشتر اهالیموسیقی شب ها را برای کار انتخاب می کنند و از آن جایی که هر انتخابی تاوانی دارد تاواناین افرادهم این است که زندگی شان تا حدی از ریتم عادی دور شود.

یک روز زندگی من چطور می گذرد؟

خیلی ها از من می پرسند یک روز زندگی کاری من چطور می گذرد واقعیت این است که ظهر هااز خواب بیدار می شوم پس از صرف ناهار به تلفن هایم جواب می دهم و سپس به استودیومی روم و به قرار های کاری ام می رسم و بعد هم پیگیر کار ساخت قطعاتم می شوم اگرهم برنامه ای برای اجرای کنسرت داشته باشم به تمرین می پردازم .گاه پیش می آید تا صبحدرگیر کارم وقتی به خودم می آیم می بینم صدای جاروی رفتگر محل از کوچه می آید و یابچه ها در حال مدرسه رفتن هستند آنجاست که متوجه عمق فاصله سبک زندگی ام باآنها می شوم.

دلم برای زندگی عادی تنگ می شود

وقتی کارهای اداری دارم یا بنا به دلایلی مجبور هستم صبح زود بیدار شوم. با خودم می گویم کاشمن هم مثل بقیه می توانستم عادی زندگی کنم!اما از طرف دیگر با خودم می گویم اگر سبکزندگی من به گونه ای دیگر بود شاید نمی توانستم احساساتم را پرورش دهم و با جایگاهکنونی فاصله داشتم.به هر حال این شب بیداری ها باعث خلق ترانه و ملودی های منشده است.

با فیلم خودم را شارژ می کنم

برای شارژ شدن ذهنم سمت تماشای فیلم می روم.باید اعتراف کنم که فردی کتاب خوان بهآن مفهوم نیستم.متاسفانه فشردگی برنامه های کاری باعث می شود وقت چندانی برایمطالعه نداشته باشم.البته سعی می کنم از همین فرصت محدود هم به بهترین شکل ممکناستفاده کنم و در انتخاب کتاب ریسک نکنم و در این راه از دوستانی که اهل مطالعه هستندکمک بگیرم و به نوعی با توصیه آنها کتابی را بخوانم.

سینوهه من را درگیر خودش کرد

بهترین کتابی که خواندم سینوهه بود که اتفاقا کتاب قطوری بود و با اینکه علاقه چندانی بهمطالعه کتاب های چندانی به مطالعه کتاب های قطور ندارم اما آن را با عشق و علاقه خاصیخواندم . این کتاب پنجره جدیدی را به روی من باز کرد هر چند که این کتاب را ده سال قبلخواندم در طول این ده سال کتاب های زیادی را خواندم اما هیچ کدام به اندازه "سینوهه پزشکفرعون"بر من تاثیر نگذاشت و من را درگیر خودش نکرد . یکی از مهم ترین ویژگی های هنر ایناست که باید فرد را درگیر خودش کند و خب این اتفاق در من با سینوهه رخ داد.

زندگی دو بخشی من

زندگی من به دو بخش " موسیقی " و تماشای " فیلم " تقسیم می شود . به همین خاطرهمیشه برای تماشای فیلم برنامه ریزی منظم و آرشیو نسبتا کاملی از فیلم های مطرح روزجهان دارم.برای تماشای فیلم معمولا به نام کارگردان ها نگاه میکنم بعضی از آنها نظیر"اسکورسیزی" در طول این سال ها اعتماد من را به خودش جلب کرده و به همین خاطر با خیالراحت آثارش را دنبال می کنم .البته بازیگرهایی مثل "تام هنکس" هم هستند که بازی و انتخابکم نظیری دارند و در هر کاری که بازی می کنند می درخشند.اکثر فیلم هایی که او بازی کردهشاهکار است.او اسطوره سینمایی من است فردی که از دیدگاه هنری اش واقعا لذت می برمو از تماشای چند باره آثارش سیر نمی شوم .فکر می کنم تماشای یک فیلم خوب کمتر ازخواندن یک کتاب خوب نیست مثلا کسی که فیلم "فارست گامپ" را ببیند قطعا به اندازه خواندنیک کتاب خوب برایش مفید است و از آن لذت می برد.

بازی در دو فیلم سینمایی

بعد از بازی در دو فیلم سینمایی " شانس عشق تصادف "و " دو دوست " بعضی ها به منمی گویند به بازیگری عادت کرده ای ؟ واقعیت این است که با دو فیلم که نمی توان بهبازیگری عادت کرد ... چرا که بازیگری دنیای بسیار بزرگی دارد و شما برای مهارت پیدا کردندر آن باید راهی طولانی را طی کنید آن هم برای من که تا به امروز تمرکزم در حوزه موسیقیبوده است و اشرافی به حوزه ی بازیگری نداشتم اما خب از زمانی که وارد عرصه سینماشدم سعی کردم همه تلاشم را به کار ببندم تا کار خوبی را در این حوزه ارائه بدهم . وقتی واردعرصه بازیگری شدم می دانستم که کار سختی را در پیش دارم. من در عرصه موسیقی بهجایگاه تثبیت شده ای رسیده بودم به همین خاطر ورود به دنیای بازیگری ریسک های زیادیرا برایم به دنبال داشت... چرا که اگر در این حیطه موفق عمل نمی کردم ممکن بود تاثیرمنفی روی خوانندگی ام می گذاشت. به همین خاطر تصمیم گرفتم در این راه دست بهانتخاب آگاهانه و درست بزنم.پیش از حضور در این دو فیلم پیشنهاد های زیادی را برای بازیگریداشتم اما هیچ کدام از این آثار من را برای حضور در آن اثر مجاب نمی کرد . به شدت از قصههای تکراری فراری بودم از طرفی نمی خواستم نقش یک خواننده را در این آثار بازی کنم . فکرمی کردم حضور یک خواننده در نقش خواننده یا موزیسین در یک فیلم خیلی کلیشه ای و دمدستی است به همین خاطر دنبال ساختار شکنی بودم.

برای بازیگری استرس نداشتم

وقتی اولین بار جلوی دوربین قرار گرفتم. استرس چندانی نداشتم چون بیشتر سعی کردم پیشاز حضور جلوی دوربین بارها فیلمنامه را بخوانم تا به نوعی با آن نقش ارتباط برقرار کنم ... بعدهم سعی کردم از راهنمایی هایی کارگردان و البته سایر بازیگران هم کمک بگیرم اما بیشتراز همه اینها در تلاش بودم از اغراق جلوی دوربین رفتم بپرهیزم و یک بازی ایده آل را ارائه بدهم.از طرفی در طول این سالها برگزاری کنسرتهای مختلف باعث شده است به نوعی در مقابلدوربین و مردم راحت تر باشم.

تاثیر بازیگری روی زندگی شخصی ام

بزرگترین تاثیر بازیگری روی زندگی شخصی ام این بوده که در قیاس با گذشته اجتماعی ترشدم . بازیگری درست نقطه مقابل موسیقی قرار دارد و شما در آن احتیاج بیشتری به معاشرتو ارتباط برقرار کردن با دیگران دارید  در حالی که در موسیقی دایره معاشرت تان با دیگرانبسیار کوچک تر نسبت به بازیگری است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین قطعه البوم از عشق؟
    تبلیغات
    پیج اینستاگرام سایت
    نرم افزار اندروید سایت

    ستاد ساماندهی کشور

    سایت خاص عسکری در تاریخ 28 اردیبهشت 94 در سایت ستاد ساماندهی کشور ثبت شد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 925
  • کل نظرات : 279
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 711
  • آی پی امروز : 103
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 1,224
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,516
  • بازدید ماه : 7,850
  • بازدید سال : 37,704
  • بازدید کلی : 1,547,796
  • تبلیغات

    صفحه فیسبوک حمیدعسکری

    کنسرت های اینده

    برنامه کنسرت های اینده
    تبادل لینک